frankrijk en ontvangst
  • Gestart 7 maanden geleden door paula
  1. paula
    Lid

goedenavond,
    Wij hebben net een parabole laten installeren en ontvangen nu een orange pakket, helaas geen nederlandse tv, kan ik dat veranderen? ik kan het niet vinden op het forum..dankjewel!

Geplaatst 7 maanden geleden
  2. Trudy
    Lid

In frankrijk kan je idd geen nederlandse tv ontvangen op een legale manier. Alleen de bvn is vrij te ontvangen via een digitale decoder op de astra en de hotbird.

3. Bonjour Paula,
    Als je info wilt hebben over ontvangst kun je me bellen : 0561981889
    Herman.

4. Pauroux
    Lid

Weet iemand hoe ik via parabole, we hebben een ontvanger met TNT-kaart, de BVN kan ontvangen? In principe zou ik die via de Astra moeten kunnen ontvangen, maar ik zie hem niet staan in mijn zenderoverzicht op de TNT-ontvanger. Moet ik zelf nog iets doen?
    Ik zou heel blij zijn met hulp.
    Sabine

Geplaatst 6 maanden geleden
  5. Het blijkt dat ontvangst van BVN met een door TNT geleverde, of aan TNT gerelateerde satelliet ontvanger niet mogelijk is. Wij adviseren u uw klacht bij TNT te deponeren. BVN is wereldwijd free to air te ontvangen. Kijk voor meer info op http://www.bvn.nl/ontvangst/regio_informatie/centraal_europa

Geplaatst 6 maanden geleden
  6. marja de graaf
    Lid

Nu begrijp ik het ; bvn bekijk ik al sinds 8 jaar met mijn oude worldsat , maar in eens waren er storingen , bvn verdwijnde . Ik dacht dat mijn apparaat te oud was , heb ik een nieuwe gekocht met tnt ontvanger want binnenkort hebben we die nodig . Maar ook geen bvn meer . Nu ik dit lees begrijp ik alles , in Frankrijk hebben ze weer iets gevonden zodat we allemaal en alleen maar de franse nieuws moeten luisteren : dit gaat tegen het mensen vrijheid !!! Een klacht bij tnt deponeren help niet , dan ga je dat franse ping-pong tegemoet , je krijg niets los , we zijn maar een paar nederlanders tegen de staatvrijheidssklem Sarkozy !! Maar ik ga het toch proberen , ik hoop dat ik te venijnig was ...

Geplaatst 5 maanden geleden
  7. jpl936
    Lid

Zou het kunnen dat, omdat BVN op een transponder zit waarop ook andere Nederlandse gecodeerde zenders zitten, zoals Net5 en SBS6, TNTSAT (=Canal+) de hele transponder maar heeft geblokkeerd. Ik weet niet of het technisch mogelijk is slechts één zender uit een transponderpakket te blokkeren.
    Vraag aan BVN: kunnen jullie BVN niet op een andere transponder zetten waarop alleen maar FTA zenders zitten, zoals je bij Hotbird hebt gedaan?

8. Trudy
    Lid

Marja, waarom zou je de tnt via de satelliet bekijken als je die ook met een digitale antenne en een goedkope decoder kan ontvangen? En dan daarnaast een digitale decoder zonder tnt voor je satelliet. Hier werkt dat perfect. En als de satelliet uitvalt/stoort door bv onweer heb je altijd nog tnt op de antenne. Het is wat omslachtiger, een antenne, een satelliet en twee decoders maar wel de goedkoopste manier om heel veel zenders te ontvangen. Zeker als je een twinkop op de satelliet zet want dan kan je met 1 schotel+decoder zowel de hotbird als de astra ontvangen.

9. marja de graaf
    Lid

Trudy , een goede tip , maar welke antenne decoder en waar kan ik deze kopen ? Ik heb ook voor tnt/sat gekozen want de analog/antenne ontvangst stopt binnenkort .Maar het ligt er aan waar u in Frankrijk woont . Op het ogenblik kijk ik mijn favoriten uitzendingen op computer , dat lukt ook . Ik voel me alleen gefrustreerd want wat ik had heb ik niet meer al heb ik niets fouts gedaan.

10. Trudy
    Lid

Redactie, als ik geen link mag plaatsen, zou u deze dan voor het verwijderen willen mailen naar Marja?

Hoi Marja,
    Zit je toevallig in normandië? Een vriendin van mij die daar woont moest ook over op digitaal. Het enige wat je daarvoor nodig (TNT dus) hebt is een digitale ontvanger zoals bv deze:
    http://www.bricodepot.fr/bordeaux/electricite/reception-terrestre-et-satellite/tnt
    en een antenne zoals deze:
    http://www.bricodepot.fr/bordeaux/node/468242

Deze spullen zijn bij iedere bouwmarkt en veel grote supermarkten te koop. Wij hebben net ons kastje moeten vervangen na onweer en konden gewoon bij de Cora terecht.

Voor de BVN kan je bij diezelfde bouwmarkten een diggitale (numerique) satellierset kopen van ontvanger en schotel zoals deze:
    http://www.bricodepot.fr/bordeaux/node/479108
    richten op de astra en dan heb je alle free to air zenders waaronder de BVN zonder abonnementen en ander gedoe.
    Succes

11. marja de graaf
    Lid

allemaal hartelijk bedankt voor de tips ; ik ga aan het werk , we zien wel wat er van komt . Onder andere woon ik in de Champagne , niet Normandie . groetjes ...

12. Trudy
    Lid

De regio maakt niet uit hoor. Ik woon zelf in de auvergne en daar werkt het op dezelfde manier. Heb je die folder niet gekregen over overstappen? Daar staan alle verschillende mogelijkheden ook in.

13. marja de graaf
    Lid

Het is me jammer genoeg niet gelukt om BVN te pakken te krijgen , per tnt antenne en sateliet . Volgens mij moet ik maar geduldig afwachten tot dat tnt volledig werkt . Gelukkig kan ik per computer de bellangrijkste zendingen volgen . Trudy je schrijft over : een folder over overstappen ; ik weet niet wat je ermee bedoelt . Kan je mij uitleggen waar ik die kan aanvragen ? alvast bedankt daarvoor

14. Trudy
    Lid

Hier heb je de online versie ;-)
    http://www.francetelenumerique.fr/

15. stefandevries
    Lid

Waarom wordt BVN niet verspreid via de vele Boxen? Op de Freebox zijn bijvoorbeeld meer dan 300 zenders te ontvangen uit de hele wereld (van Armenië tot Vietnam), maar daarbij is geen enkele Nederlandstalige zender. Is BVN van plan te gaan distribueren via de boxen, en zo nee, waarom niet?

16. @Stefandevries: BVN wordt, wegens ontbreken van uitzendrechten, niet uitgezonden via Freebox enz. maar is daarentegen wereldwijd free to air te ontvangen via de satelliet.

Reageer

U moet inloggen om te kunnen posten.