BVN ontvangst in Michigan USA
  • Gestart 5 maanden geleden door Prof J J K N V B van der Togt
  1. Prof J J K N V B van der Togt
    Lid

Hallo Boekeselinooskes7946 in Lansing Michigan n.a.v. uw vraag in een thread die eigenlijk over Zuid-Amerika gaat:
    http://www.dishpointer.com zegt dat er in Davison, MI
    Phone: 810-744-1488 sales@hypermegasat.com een leverancier zit...... Dat is 60 mijl bij u vandaan over interstate 69.

Benodigde spullen - dish (meer dan 80 cm daar ter hoogte van Detroit), LNB en converter box zijn ook te koop bij http://www.gosatellite.com/ in Seattle.
    Vertel ze dat uw provider op AMC4 zit.
    Dish orientatie in Lansing, MI:
    Dish 38 graden boven horizon mikken (elevation heet dat).
    Dan dish 23,5 graden westelijk van de geografische zuidas (azimuth heet dat). Pas op dat het zuiden dat uw kompas aanwijst, uw magnetische zuiden, bijna 7 graden oostelijk van het geografische zuiden ligt, dus azimuth op kompas is 23,5 plus 7 graden . Tenslotte dish een 17 graden rechtsom 'koppie scheef' zetten (skew heet dat). Een satellietfinder kan enorm helpen.
    Dan met wat coax (liefst RG6) naar de box.
    Winkel legt dat wel uit. Echt niet moeilijk.
    Box op de juiste frequentie, etc, en boem, uw favoriete - en enkele nietfavoriete - programma's verschijnen.

Geplaatst 5 maanden geleden
  2. Fiscalo
    Geblokeerd

Fluitje van een cent mag ik zeggen. Ik doe dit minstens een keer per maand :)
    (anders krijg ik mijn favoriete programma's niet.. zoals die van bvn)

3. Nancy
    Lid

Hier een reaktie vanuit zuid-Amerika São Paulo.
    Wil even laten weten dat de laatste tijd BVN regelmatig wegvalt,ook met heldere lucht. Hoe komt dat? Kunnen jullie er iets aan doen ?(Hopelijk wel,willen je niet graag meer missen BVN!)
    Groetjes!

4. @Nancy: Oost-Brazilie, heeft een zeer lage elevatiehoek t.o.v. de Satmex-satelliet (Sao Paulo ligt op de rand van de Satmex6 footprint)
    en daardoor is ontvangst van BVN vrijwel onmogelijk. Meer (technische) informatie vindt u op onze website via http://www.bvn.nl/ontvangst/SatMex6.

5. Przewalski
    Lid

@Fiscalo: wat was cq is uw probleem?

6. schlemiel
    Lid

@Nancy: Hoe groot is je schotel. Ik woon ook in Sao Paulo en hier is het signaal weleswaar zwak, maar hij valt nooit weg. Mijn schotel is 80cm en dicht (niet zo 1 met kippengaas). Eventueel heb ik wel een adresje voor je die het na kan kijken.

-Stephan

Geplaatst 4 maanden geleden
  7. Nancy
    Lid

Bedankt schlemiel.ja onze schotel is misschien niet meer je dat ,kan het allicht proberen. Maar hier in de regio zijn ook genoeg zaken die zo´n schotel verkopen ,groeten

Geplaatst 4 maanden geleden
  8. vandermeer45
    Lid

Over een schotel gesproken woon wel niet in Sao Paulo wij wonen on Vancouver Island.
    we hadden nog steeds de C-Band schotel [12feet] in de tuin staan die hebben we op AMC4 gericht dat grote geval de LNB die hebben we weg gegooid en een LNB van de smal schotel er op gemonteerd met wat insolatie tape.
    Een stuk T.V,kabel aan de LNB geschroeft en een Sateliet finder er tussen,en dan aan het einde van de kabel een 12 volt batterij plus aan de center en minus aan de outside,nou moet je een goed signaal hebben.
    John 5-18-1010.

Geplaatst 3 maanden geleden

Reageer

U moet inloggen om te kunnen posten.

Tags
Nog geen tags.